Close

Sony återkallar hundratusentals Vaio-bärbara

Sony VaioBland annat min vill de ha in för att åtgärda värmeproblem (som kan få datorn att börja brinna?), detta är förstås en trist grej att skiljas från datorn som inte känns som en tyngd på mina axlar när jag har den i väskan.

Mest fascinerande är dock den ihärdiga kundtjänsten som ringer och tjatar på en när man inte lämnar in kartongen med datorn i direkt efter man fått sitt packet att knuffa ner datorn i och dumpa vidare till DHL.
Samtidigt kan de aldrig tala om när de kommer och hämtar upp datorn, så nu har jag meddelat de där puckona att de får acceptera kontorstid och på min arbetsplats. Det är ju inte så mycket mening med att budet är någonstans där jag inte är, eller?

En annan intressant detalj är att telefonisten som ringde upp mig om att de skulle hämta min dator helt frankt frågade efter mitt lösenord till datorn! Sånt lämnar man ju inte ut till någon över telefon direkt, snacka om standardknepet för social ingenjörskonst.
Klart det är enklare för dem att göra så eftersom det kanske inte är många kunder som föredrar mitt förslag att skapa ett användarkonto till dem istället. Det enda de ska göra är trots allt se om skiten startar upp efter deras åtgärder.

Man kanske skulle ha varit lite kreativare än sony/sony som inloggningsuppgifter 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.