Webbanalys-boken: Tack till

Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelse.

Kollegan Lars Lindsköld som jämt vrider och vänder på varje fråga till nya infallsvinklar. Morgan Skogh som tjänstvilligt svarar på allt jag klumpar ihop till ”matematik”, som sannolikhetsberäkningar. Kollegorna Per Norin och Jonas Hägglund från Västtrafik, för all input kring statistik och kampanjanalys. Sven-Erik Järnberg som är en tjänstvillig djävulens advokat i resonerande sammanhang och erfarenheter som vidgar perspektiven. Sebastian Danielsson som utöver att visa hur klokt man kan jobba inom offentlig sektor också tvingar mig att nyansera mig när jag skriver. Världens bästa Anders Lövkvist och Filip Dalväg, vänner att lita på när man skyndsamt behöver bolla något över en lunch för att komma vidare i skrivandet.

Alla mina underbara korrekturläsare som med kritiskt öga gjort boken bättre. Pernilla Thor har gjort ett fantastiskt jobb, tack! Men jag har också fått fina bidrag av Leif Arndorff, Marianne Berggren och Fulton Yancy. Hoppas jag inte missat någon.

Kristian Norling och förlaget Intranätverk som ger ut denna bok och är ett gott stöd under skrivandet.

Någon jag har alldeles för lätt att glömma bort att tacka är min pappa, Christer Österberg. Han har haft den otacksamma uppgiften att ifrågasätta mina generaliseringar ända sedan jag gick i blöja, tvingat mig att tänka nya tankar och se saker från andra håll än de mest uppenbara.

Men det största tacket går till min kära fru, Anna Johansson. Som med en ängels tålamod pysslat med egna projekt under tiden jag jobbat med boken, men alltid funnits till hands för frågor om allt mellan himmel och jord. Bättre sällskap finns inte, och just det, det är hennes design på boken!