Loopia är Sveriges sämsta webbhotell alla kategorier

Annons från Binero som psykar Loopia kring e-poststrulEn lång följetång för oss Loopia-kunder har sedan sommaren mynnat ut i att till och med konkurrenterna angriper Loopia [IDG] nu när Jonathan Sulo, tidigare anställd på Loopia, går loss på Loopia och menar att de mörkar om bekymren med e-postsystemet.

Loopia menar att inga e-postmeddelanden studsar tillbaka till avsändaren, dock finns massor med webbplatser som dokumenterar just detta och jag har själv fått tillbaka mejl från mina egna domäner.

Binero, där Jonathan Sulo numera jobbar, är ju inte så dumma att de inte passar på genom att göra aktuell reklam på IDG.se, frågan är väl bara om de fick annonsrabatt i och med att Sulo gick till attack på Loopia – smaskigt värre för IDG…

Det patetiska i situationen är ju att de gått ut med felaktig information flertalet gånger, men värst är nog erbjudandet om 1Gb extra lagringsutrymme som någon form av kompensation för flertalet veckors strul och förstörda affärer för oss kunder. Själv kommer jag aldrig mer rekommendera någon att skaffa konto hos Loopia och ska allt eftersom avskaffa grejerna jag har kvar där.

Detta är dock för min del bara grädde på moset, det jävligaste är alla blanketter man ska fylla i som de likt förbannat misstolkar trots att man hört av sig innan genomförda ändringar och kollat om de verkligen förstår vad där står. De lyckades överföra massvis med domännamn till en annan kund – en kund som bara skulle ha en (1) domän från min organisations konto.

Citerar mig själv från deras pressmeddelande:

“- Det här kommer att sänka våra kostnader för våra webbadresser med flera tusen kronor per år, och göra det lättare att skaffa flera, säger Marcus Österberg, webbansvarig på område Medicinsk diagnostik och teknik på Sahlgrenska Universitetssjukhuset, som nu kan använda sina 13 webbplatser och fler därtill utan att betala Loopia för mer än en.”

Blir man inte lite sugen på att skicka ut ett eget pressmeddelande och liksom ta tillbaka det där?! För er som inte har råkat ut för media eller sånt här med citat i pressmeddelanden tidigare kan jag nämna att det går till på det enkla sättet att de ringer upp en och frågar om man håller med om det de vill ha som citat. Det som står ovan har jag aldrig sagt, det var bara ett “jo det det låter ju som ett troligt scenario över ert nya erbjudande”.

Läs mer om webbhotellet Loopia