Loopia gör ständiga stolpe ut mot sina kunder

Loopias kundzonVisst, Loopia är billiga. Alltså billiga och nödvändigtvis inte prisvärda.

Nu ligger ett av mina större tidigare projekt tyvärr kvar på Loopias webbhotell och det funkar precis lika dåligt som man förväntar sig.

Det ska idag bytas några värden i web.config, en liten ändring i ett assembly och en uppladdning senare så är sajten inte förändrad ett dugg. Jag loggar in på kundzonen för kontot för att leta reda på kundnumret till supporten som inte kan svara på frågor utan denna uppgift och råkar återigen upptäcka att man kan starta om ASP.NET-applikationen.

Val gjort en omstart av ASP.NET-applikationen med, se ovan, lyckat resultat är sidan fortfarande inte ändrad. Hur tusan ska jag veta om det blev rätt eller inte? Man kan ju lika gärna råkat ha introducera ett nytt fel och hinna lägga sig innan ändringen slår igenom.

Normalt sett upptäcker IIS:en (Internet Information Server) ändringar i både web.config och assemblys i bin-katalogen och startar om applikationen. Inte hos Loopia dock.
Minns en intressant dialog med Loopias kundsupport som angående varför de ansåg att detta var ett mervärde för mig som kund att kunna starta om applikationen:

“Vår omkompilering (?) är bättre än den du har i ditt utvecklingsverktyg, så nu vet du att det blir gjort ordentligt.”

Inte för att det handlar om att kompilera om något när det redan är en kompilerad programmeringskod, förutom detta så litar jag hellre på företaget bakom ASP.NET/C#´s egna utvecklingsmiljö, det vill säga Visual Studio från Microsoft.
Detta svar kom när jag frågade varför min kod som läste in externa RSS-flöden hade en eftersläpning på en vecka mot om man gick direkt på RSS-flödet. Och där fanns minsann ingen cachning att skylla på heller.

Loopia är fantastiska. Håll dig undan helt enkelt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *