…och så undrar marknadsförarna varför man blockerar reklamen på webben!

Vilken av ovan bilder tycker du verkar bäst för användaren av tjänsten TV.nu?
Den med reklam som, med flit eller ej, anses vara viktigare än 1,5 kanal eller den bilden som man saknar reklam?

Jag brukar faktiskt låta webbplatser få visa sin reklam, men har också Adblock Plus installerat i min webbläsare. Det finns för många webbplatser inte många andra sätt att finansiera sin tjänst än att ta in reklam, men när reklamen verkligen går ut över mitt användande av tjänsten blockerar jag den direkt.

Det är massor med problem kring internetannonseringen som marknadsförarna inte verkar ta hänsyn till. Sega annonsservrar, onödigt stora/ooptimerade filer som skickas över, massvis med förfrågningar och cookies som ska skrivas gör ofta annonserna till olidliga hinder för att man ska vilja besöka vissa webbplatser.

Med andra ord, driver man en webbplats är det nog ganska viktigt att man kollar upp annonstjänsterna på förhand – och inte råkar lägga en annonsbanner i vägen för anledningen till att folk besöker tjänsten.

Sorry Schibstedt-koncernen, nu kommer ni inte tjäna pengar på mina besök varken på Aftonbladet eller TV.nu – hör av er när ni skärpt till er.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *