Större ändringar hos Googles sökmotor

Som du kanske märkt, om du driver en webbplats och har kollat in statistiken, att Google har skruvat på algoritmerna igen och verkar stå inför en större förändring. För vissa går det bättre än tidigare, för andra går det sämre. Så klart är det de som det inte blev roligare för som skriker högst just nu.

Dan.se kommenteras det bland annat att det verkar som att sökord/nyckelord i adresser har minskat i värde, något som kanske inte är någon skräll efter Googles utspel om att de gillar parametrar i webbadresser mer än läsbara adresser.

Om man vill vara mer konspiratoriskt lagd och inte tror på att Google verkligen lever efter sitt motto “Do no evil” så kan det lika gärna förklaras med att det är julsäsong snart på nätet. Vad motiverar exempelvis webbshoppar bättre att använda Google-annonser än att man av någon anledning inte kan räkna med att man kommer ha en bra placering i det så kallade organiska sökresultatet.

Läs mer om dynamiska URL vs statiska URL