Skip to content
  • Hem
  • Böcker
  • Läs WFA
    • Kapitel 1: Webbens historia och framtid
    • Kapitel 2: Informationsarkitektur
    • Kapitel 3: Webbdesign
    • Kapitel 4: Webbprestanda
    • Kapitel 5: Utvärdera din egen webbplats
    • Tips på fördjupande läsning för boken
  • Resurser
    • Rapporter
    • Nyhetsbrev
    • Podden
  • Kontakt
Twitter RSS

Webb­strategi för alla

Tagg: Intrateam

Intranätboken kommer ut 9:e april

26 mars, 201520 januari, 2016Marcus ÖsterbergLeave a comment

Nu är det spikat. Den nionde april kommer boken om intranät att släppas. Redaktör, och författare av kapitlet om sökbarhet, är, min vapendragare i min egna bok, Kristian Norling och hans firma Intranätverk som också står bakom intranätkonferensen med samma namn. Mitt kapitel handlar om webbanalys för intranät – intranätanalys alltså. Det vill säga en metod…

Read More
Webcoast 2012 - deltagare bl.a Mikael Sillion

Lista på webb- och intranätkonferenser under 2016

13 januari, 201514 november, 2015Marcus Österberg6 Comments

Här listar vi konferenser under 2015 som är med kort reseavstånd för oss bosatta i Sverige. Listan är ordnad efter datum. Om något saknas så skriv in en kommentar.

Read More

En gästskribent spikad – Kristian Norling om sökanalys

11 februari, 201431 mars, 2015Marcus ÖsterbergLeave a comment

Jag kan glatt meddela att Kristian Norling från Intranätverk håller på och putsar på ett gästkapitel där han går igenom det viktigaste man behöver veta om sökanalys. För dig som aldrig hört talas om sökanalys så är det ytterst kortfattat det arbetet som görs för att utvärdera hur bra en webbplatssök fungerar för de som försökt…

Read More

Boken om webbanalys

Omslag för boken Webbanalys - Förstå och förbättra användarnas upplevelse

Boken finns både i tryck och som e-bok.
Köp hos förlaget om du vill ha den i alla format och till ett oslagbart pris - 250 kr.

  • Webbanalys-boken hos Intranätverk
  • Köp hos Bokus - 310 kr
  • Köp hos Adlibris - 303 kr
  • Köp hos CDON - 303 kr

Boken Webbstrategi för alla

Webbstrategi för alla

Boken Webbstrategi för alla tar upp det du behöver kunna för att jobba strategiskt med en webbplats. E-boken är gratis och nedladdningsbar i formaten PDF, Epub & Mobi.

Den tryckta upplagan är slutsåld och inga nytryck är planerade. Men du kan läsa boken direkt här på webbplatsen

Reaktioner på webbanalys-boken

"Denna bok är riktigt bra för alla intresserade. Är man ny på området är detta en guldgruva. Är man mer erfaren inspireras man över Marcus ständigt aktuella omvärldsanalyser. Så oavsett nivå är boken väl värd att läsas."
- Magnus Österhult, webbstrateg i Falkenbergs kommun
"Oavsett om du är kommunikatör, strateg, utvecklare, arkitekt eller marknadsansvarig så är det boken för dig. Marcus avdramatiserar själva mystiken kring webbanalys."
- Elwira Kotowska, webbprojektledare

Reaktioner på Webbstrategi för alla

"Rekommenderas starkt för alla som jobbar med strategiska webbfrågor för mellanstora och större företag och verksamheter."
- Anders Lövkvist, Brand Manager på RLVNT Distribution
"Webbstrategi för alla är precis som titeln förespråkar, en bok för alla. Med enkel och välskriven text guidas läsaren igenom de viktigaste grunderna för en lyckad webbplats."
- Fredric Ollerstam, Svenska Webbredaktörerna
"Detta är boken jag önskade fanns när jag började arbeta med webb och intranät. Även om jag själv har arbetat med webb i många år har boken gett mig nya insikter och uppdaterat min kunskap på många områden."
- Kristian Norling, intranätexpert
"Har fått konkret användning av den. Väldigt bra! :)"
- Peter Karlsson, webbansvarig Länsstyrelsen i Örebro län
"Boken rekommenderas för projektledare, webb­administratörer och sist men absolut inte minst beställare av webbprojekt."
- Elwira Kotowska, webbstrateg på KJMarketing
Proudly powered by WordPress | Theme: Nucleare Free by CrestaProject WordPress Themes.
  • Hem
  • Böcker
  • Läs WFA
  • Resurser
  • Kontakt