Tagg: Linkedin

Intervjuad av Digitala Strateger

Webbanalys-boken i Apple iBooks

På Linkedin finns en grupp kallad Digitala Strateger i Sverige, som du förstår avhandlas digital strategi i olika former i den gruppen. Den har cirka 2500 medlemmar, innehåller givande tips och ofta bra diskussioner. Ett nyare tillskott är att fråga tre frågor till experter inom olika ämnen. Denna vecka fick jag äran att besvara dessa… Läs mera »

Nå ut med dina sociala medier-profiler på Google

Profiler i sociala medier nu tillsammans med Knowledge Graph hos Google

Nu har du större anledning än någonsin tidigare att ta tag i strukturen i din HTML-kod och följa pragmatisk webbstandard. Genom att Google nu i sin ruta för Knowledge Graph länkar till träffens profiler på de sociala medier och nätverk som man använder bör du ta en extra titt hur det ser ut. Instruktioner om hur… Läs mera »

Önskvärd självbild vs. sociala webben

De flesta har nog googlat sitt egna namn, men låter du det som står om dig påverka hur du beter dig i olika sammanhang? Hur du presenterar dig? Vad du säger att du jobbar med? Tänker inte så mycket på det själv, åtminstone inte förrän jag surar över att många tänker EPiServer när de hittar… Läs mera »

Headhunters letar givna nyckelord i CV

Har idag varit på intervju hos en headhunter. Det tenderar att poppa fram en ny headhunter som visar intresse ungefär varannan månad och de flesta av dem fastnar på samma sak de ser i mitt CV oavsett hur väl jag försöker dölja det (hint i bilden ovan). En headhunter jag tidigare hade som chef la… Läs mera »

Embrace, Extend & Extinguish i offentlig sektor vore bra

Kärt barn har många namn. Undertecknad är inget undantag tydligen. Förutom att Skatteverket har svårt att bestämma sig om jag heter Carl-Marcus eller Carl-Magnus, jag själv kör med Marcus så råkar min arbetsgivare kalla mig för maros13 och SE2321000131-P000000109585 i våra tekniska system.

Aftonbladet har hackats

En grupp som kallar sig Vuxna Förbannade Hackare har följt upp sitt hack av TV3 med att publicera merparten av Aftonbladets medarbetares inloggningsuppgifter för webbmejl på Flashback. Flashbacks användare har sedan passat på och använt denna information för att ta sig in på journalisters e-postlådor, Youtube-konton, Linkedin-konton och på Facebook. Det intressanta i sammanhanget är ju inte… Läs mera »