Tagg: Nelly.com

Personalisering – att designa för ett sammanhang

“The key is to present the right content to the users at the time they need it in an engaging manner, across all channels they visit.” – Jim Yu, CEO, BrightEdge Sammanhanget (ibland kallat användarens kontext) tar användaren med sig in vid varje unikt tillfälle i sin kontakt med dig. Det kan vara att användaren… Läs mera »

Nelly.com drabbat av SEO-missöde

Som grädde på moset, vilket många företag snart kommer inse, så drabbar deras aktiviteter dem själva ibland. Samtidigt visar detta exempel att det här med SEO är grymt komplicerat då den svåraste biten är att faktiskt veta om vilka besökare som inte hittar till ens webbplats även fast de söker. Endast de som hamnar på… Läs mera »

Nelly.com är ute på djupt vatten och fiskar

Ovan mejl trillade ner i min e-postlåda förra veckan. Helt plötsligt så tappade jag en stor del av mitt förtroende för denna annars rätt vettiga butik. Det ser misstänkt ut som ett nätfiske-försök. Följande grejer är misstänksamma i mejlet från Nelly.com Avsändaren är nelly@id2.idrelay.com, en adress jag inte är bekant med och det är inte… Läs mera »