Tagg: Personalisering

Personalisering – att designa för ett sammanhang

“The key is to present the right content to the users at the time they need it in an engaging manner, across all channels they visit.” – Jim Yu, CEO, BrightEdge Sammanhanget (ibland kallat användarens kontext) tar användaren med sig in vid varje unikt tillfälle i sin kontakt med dig. Det kan vara att användaren… Läs mera »

Maskininlärning, big data och business intelligence

Radisson Blu Riverside och Radisson Blu Scandinavia

En ironisk vinkel, på konferensens tema, var att det finns två hotell som heter Radisson Blu. När bekräftelsen på anmälan (det vill säga när man skriver in det hela i sin kalender) kom stod det “Radisson Blu, Göteborg” som plats. I ett mejl inför evenemanget, angående att om man inte längre kan komma borde avanmäla… Läs mera »

Webbstrategi för alla – nu hos tryckeriet

Omslag för boken Webbstrategi för Alla

Idag fick jag meddelande från förlaget Vulkan om att boken är hos tryckeriet. Äntligen! Troligen kommer boken finnas till försäljning i slutet på nästa vecka, mer om det när det närmar sig. Jag och sambon (formgivaren) har suttit i vår svinkalla sommarstuga i Dalsland hela precis helgen och osocialiserat = gjort slutredigering och fix med… Läs mera »

Kurs i Content Choreography i Stockholm

Är på väg upp till Stockholm för en kurs i content choreography, som kommer hållas av Seth Earley i Know IT:s regi. Jag och min vän Filip var hos Findwise i höstas och fick en väldigt ljuv försmak på några timmar. Det är lite smått komplicerat att försöka förklara vad kursen går ut på och… Läs mera »

Målgruppsanpassning på webben är svårt

Ja, målgruppsanpassning på webben är ganska svårt, eller åtminstone krävs det en del extra arbete och stöd i publiceringsverktyget. Microsoft har nyligen släppt sitt senaste operativsystem Windows 7. I detta ingår det så klart ett stort arbete med webbinformationen så den nya produkten syns på rätt sätt och att deras kunder får rätt information. En… Läs mera »