Tagg: Vanity metrics

Intranätkonferensen Intranätverk: Göteborg 2015

Karro Zetterholm från Volvo Cars

Här mina anteckningar från intranätkonferensen Intranätverk 2015 i Göteborg. Arrangören Kristian Norling inleder med att berätta att alla deltagare får boken Intranät som skapar värde. För den som redan köpt just den boken finns bland annat min bok Webbstrategi för alla, samt Jonas Söderströms Jävla skitsystem att byta till. Även Mark Morrells bok kommer också som… Läs mera »

Webbanalys från olika vinklar

Tänkte skriva lite mer om webbanalys, trots att jag förvirrat nog skriver på en bok om just detta. Grovt uppdelat finns nedan kategorier av mätbarhet inom webbanalys, eller åtminstone är det så jag vill dela in dem. Först och främst vill jag, som alltid, poängtera att det du hittar i ditt webbstatistiksystem troligen bara är en delmängd… Läs mera »